dr Tomasz Olczyk
Zajęcia prowadzone w ramach JiS:
Dialog społeczny i międzykulturowy – konwersatorium, I rok (2020/2021, 2021/2022)
Kariera naukowa:
magister nauk społecznych, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW – 2001
doktor nauk społecznych, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW – 2007
Zainteresowania naukowe:
- analiza dyskursu
- wizualizacja danych
- kultura popularna i jej związki z polityką
- negocjacje i mediacje
Najważniejsze publikacje:
Olczyk, T. (2009). Politrozrywka i popperswazja: Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Olczyk, T. (2015) „Facebook w kampanii prezydenckiej w 2015 roku – analiza zawartości profili Andrzeja Dudy i Bronisława Komorowskiego”, e-Politikon 16, 57–85.
Olczyk, T. & Wasilewski, J. (2017) „Rebel with a cause — Celebrity, authenticity and political capital.” W: J. Raphael & C. Lam (red.) Becoming brands: Celebrity, activism and politics. WaterHill Publishing.