dr Tomasz Olczyk

Zajęcia prowadzone w ramach JiS:

Dialog społeczny i międzykulturowy – konwersatorium, I rok (2020/2021, 2021/2022)

Kariera naukowa:

magister nauk społecznych, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW – 2001

doktor nauk społecznych, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW – 2007

Zainteresowania naukowe:

  • analiza dyskursu
  • wizualizacja danych
  • kultura popularna i jej związki z polityką
  • negocjacje i mediacje

Najważniejsze publikacje:

Olczyk, T. (2009). Politrozrywka i popperswazja: Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Olczyk, T. (2015) „Facebook w kampanii prezydenckiej w 2015 roku – analiza zawartości profili Andrzeja Dudy i Bronisława Komorowskiego”, e-Politikon 16, 57–85.

Olczyk, T. & Wasilewski, J. (2017) „Rebel with a cause — Celebrity, authenticity and political capital.” W: J. Raphael & C. Lam (red.) Becoming brands: Celebrity, activism and politics. WaterHill Publishing.